.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تاكيد نماينده ولي فقيه در مازندران بر توسعه همه جانبه استان

ظهر یکشنبه 30 تیرماه رئیس و معاونین جهاد دانشگاهی مازندران طی دیداری با آیت اله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان به ارائه توانمندی های این مجموعه در راستای توسعه مازندران پرداختند .

به گزارش ايسنا ، آیت اله نورا.. طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران در این دیدار با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی نوعی جهاد علمی و دانشگاهی را می طلبد افزود: نوع حرکت جهاد دانشگاهی در مباحث علمی وفرهنگی قطعاً سریعتر از روند حاضر در دانشگاه ها می باشد.

وی با بیان اینکه توسعه استان مستلزم ایجاد زیر ساخت هائی مانند راه ، دانشگاه وپژوهشکد های مختلف است خاطر نشان کرد: اگر خواهان رشد و توسعه استان هستیم باید بر جهاد علمی تاکید کنیم زیرا روند کشاورزی سنتی حاکم بر استان کاری از پیش نخواهد برد.

آیت ا... طبرسی مازندران را بستری مناسب برای تولید علم وبهره گیری از منابع انسانی دانست و گفت: این استان متخصصین فراوانی در هر حوزه علمی دارد که جهاد دانشگاهی با جذب نیرو های متعهد می تواند سرعت بیشتری به توسعه استان با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد علمی بدهد.

نماینده ولی فقیه در استان، کمبود اعتبارات را از موانع مهم پیش روی توسعه علمي استان برشمرد وافزود: شما می توانید با اتکا به نیروی جهادی تمام این موانع را پشت سر گذاشته و بر پیشرفت های خود که همیشه از منابع مالی صفر شروع شده ببالید.

آیت اله طبرسی تصریح کرد: تاکنون در زمینه باورمند کردن دانشجو کار مهمی انجام نشده واین قشر باور اسلامی را فقط به طور سطحی قبول کرده است.

وی در همین رابطه افزود: برای باورمند کردن دانشجویان و داشتن دانشگاه اسلامی باید تمام دروس ارائه شد بر اساس اصول فقه ،تعهد و انقلاب باشد.

امام جمعه ساری خاطر نشان کرد: تا فکر اسلامی نشود حرکت اسلامی رخ نمی دهد.

دکتر احمد قاسمی رئیس جهاد دانشگاهی واحد مازندران نیز در این نشست از راه اندازی مرکز فعالیت های فرهنگی امام انقلاب توسط جهاد دانشگاهی در آینده نزدیک خبر داد وگفت: پروژه مرکز گردشگری دانشجویان در جویبار به عنوان اولین مرکز گردشگری دانشجویان کشور نیز از اقدامات مهم فرهنگی این نهاد در حال اجرائی شدن است.

وی ایجاد پژوهشکده فناوری اطلاعات و گیاهان داروئی را از فعالیت های دیگر این مجموعه ذکر کرد وگفت:کار پژوهشکده گیاهان داروئی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مازندران وبا در آمد زائی 11 الی 20 میلیون دلار شروع شده است.

قاسمی یادآور شد: اولین بانک خون بند ناف زیر نظر پژوهشکده رویان در ساری راه اندازی شده که قطعاً نقطه عطفی برای تسهیل درمان بیماران خونی در استان خواهد بود.

وی به خبرگزاری های ایکنا وایسنا به عنوان دو مرکز فعال فرهنگی یاد وخاطر نشان کرد: افزایش تعداد خبرنگاران این دو مرکز از برنامه های ما برای افزایش تولیدات خبری در سطح استان است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.